Badania nad psylocybiną

Jedną z rzeczy które lubię u Amerykanów, jest to, że mają naprawdę świetnie rozwiniętą naukę i sferę badania wszystkiego co się da. Oczywiście w pewnych punktach idzie to w złym kierunku i stąd powiedzonka o „amerykańskich naukowcach”, ale to drobna cena za to, że mają najlepsze ośrodki badawcze na świecie praktycznie w każdej dziedzinie. I wciąż przez jeszcze wiele lat to do USA się będzie jeździło na studia  a nie do Chin…

A przechodząc do rzeczy, po doświadczeniach z psylocybiną, które miałem jakiś czas temu, zainteresowało mnie, jakie doświadczenia mieli inni ludzie (szczególnie, że doświadczyłem tez bardzo silnego efektu terapeutycznego, który wciąż się utrzymał – po ponad miesiącu. I znalazłem między innymi taką ciekawą prezentację na temat badań nad psylocybiną – oczywiście prowadzonych przez Amerykanów.

Warto sobie obejrzeć. Czy doświadczenia mistyczne po psylocybinie są, jak mówi ten facet „identyczne” z tymi bez grzybów? Nie wiem i nie chcę jakichś rozstrzygających sądów. Mogę tylko wypowiedzieć się o własnym – dla mnie było całkowicie rzeczywiste i równoważne z doświadczeniami generowanymi np. przez medytację. Czyli uważam, że psylocybina otworzyła pewne okno… i dzięki temu to doświadczenie się pojawiło. Substancja tylko je uwolniła – a nie stworzyła. Tyle ode mnie, co do innych ludzi.. myślę, że to bardzo indywidualny temat i u każdego może być trochę inaczej..

Skomentuj

